10. ZÁSAD PROTI CIVILIZAČNÍM CHOROBÁM


1, Konzumujte dostatečné množství ZELENINY a OVOCE, denně alespoň 500 g, rozdělené do více porcí, ovoce převážně dopoledne.

2, Volte CELOZRNNÉ VÝROBKY Z OBILOVIN (celozrnné pečivo, těstoviny, rýže) a také BRAMBORY, nejvýše 4x týdně.

3, Nezapomínejte na LUŠTĚNINY a SÓJOVÉ VÝROBKY, nejlépe každý den.

4, Alespoň 2x týdně jezte RYBY a RYBÍ VÝROBKY.

5, Zařazujte MLÉKO a MLÉČNÉ VÝROBKY, zejména zakysané, vybírejte přednostně polotučné a nízkotučné.

6, Konzumujte 1x denně hrst (cca 20 g) OŘECHŮ, nejlépe ve slupce (mandle, lískové či vlašské ořechy).

­­­­­­­­­­­­7, Sledujte příjem TUKU, omezujte tučné potraviny, jak ve skryté formě (tučné masné a mléčné výrobky, jemné a trvanlivé pečivo s vyšším obsahem tuku, chipsy, čokoládové výrobky, aj.), tak ve volné formě pro přípravu pokrmů.

8, Snižujte příjem CUKRU, zejména ve formě slazených nápojů, sladkostí, kompotů a zmrzliny.

9, Omezujte příjem kuchyňské SOLI a potravin s vyšším obsahem soli (chipsy, solené tyčinky, ořechy, slané uzeniny, sýry, aj.), nepřisolujte hotové pokrmy.

10, Při TEPELNÉ ÚPRAVĚ dávejte přednost šetrným způsobům, omezte smažení.

 

Ing.Bieleszová Veronika, výživový kouč Kalma

 
10. ZÁSAD PROTI CIVILIZAČNÍM CHOROBÁM
 
ZÍSKANÉ CERTIFIKÁTY
 

 
 
KALMA K.S.
Ostravská 256, 739 25 Sviadnov
Zavolejte pro informace:
+420 558 436 181
Napište nám!
kalma@kalma.cz
 
 
proč právě my? Pozitivní vliv na organismus Potraviny pro bezlepkáře Potraviny pro diabetiky Posilování imunity Snižování krevního tlaku
sledujte nás




KALMA.cz     |     2014     |     Developed by NET sign studio