MENOPAUZA


Jedná se o přirozený proces, který nastává u žen  mezi 40 – 55 rokem života.

Tento fyziologický děj se objeví, pokud ženské pohlavní orgány přestávají plnit svoji hlavní funkci. Ustává produkce pohlavních hormonů vaječníků, především estrogenů. Jejich úbytek je hlavní příčinou všech potíží spojených s menopauzou. Roste riziko kardiovaskulárních chorob, odvápnění kostí, ale také se vyskytují problémy s trávením a bolestivostí kloubů.


Projevy menopauzy:

Mohou se projevit jak několik let zpět, tak při vlastní menopauze a také mohou přetrvávat i mnoho let po ní.

 

Zásady vhodného stravování:

Zdroje: mák, losos, sardinky, brokolice, luštěniny, nízkotučné mléčné výrobky

Doporučení: vhodná konzumace vápníku večer, jelikož se ukládá během spánku

Zdroje: čerstvě rozmixované lněné semínko (popř. pečlivě rozkousané) či lněný olej, sója, miso, černé fazole

Doporučení: konzumace tempehu nebo tofu slouží jako prevence proti návalům, popř. jiné sójové potraviny, nejlépe fermentované (tempeh, sójová omáčka)

Zdroje: tmavě zelená listnatá zelenina (kapusta, špenát, brokolice, chřest), vojtěška, fermentované sójové boby

Zdroje: kakaové boby, hořká čokoláda s vysokým podílem kakaa (nad 70%), červená cibule, červená zelenina a ovoce, vinná réva, pohanka

Zdroje: zelenina a ovoce

Zdroje: luštěniny, celozrnné pečivo a obiloviny, zelenina, neloupaná rýže, ovoce (jablko, banán), brokolice, mrkev

 

V jídelníčku omezte:

 

 Ing.Bieleszová V.


 
Výživové doporučení pro ženy v MENOPAUZE
 
ZÍSKANÉ CERTIFIKÁTY
 

 
 
KALMA K.S.
Ostravská 256, 739 25 Sviadnov
Zavolejte pro informace:
+420 558 436 181
Napište nám!
kalma@kalma.cz
 
 
proč právě my? Pozitivní vliv na organismus Potraviny pro bezlepkáře Potraviny pro diabetiky Posilování imunity Snižování krevního tlaku
sledujte nás




KALMA.cz     |     2014     |     Developed by NET sign studio