Sója

Sója je jedna z nejhodnotnějších potravin vedle rybího masa, libové drůbeže a zeleniny s ovocem. Představuje pro člověka správný poměr základních živin, dostatek minerálních látek, stopových prvků a vitamínů.

Sója má kromě vysoké výživné hodnoty i řadu faktorů, které chrání a podporují naše zdraví:

  • Nenasycené mastné kyseliny
    - chrání naše cévy před aterosklerózou, působí na snížení cholesterolu v krvi, příznivě působí také na naši nervovou soustavu, ovlivňují stav pokožky a látkovou výměnu.
  • Sójová bílkovina
    - snižuje hladinu cholesterolu v krvi,
    - prevence kardiovaskulárních onemocnění.
  • Lecitin
    - je důležitý pro dobré trávení a výživu nervů, snižuje hladinu cholesterolu v krvi a čistí cévní stěny, což je důležité pro prevenci kardiovaskulárních onemocnění. Lecitin mírní bolesti kloubů.
  • Vláknina
    - nevyskytuje se v živočišných potravinách. Její denní doporučená dávka je v současné době plněna pouze ze 30 %, tj. 8-10 g na den. Je tudíž velmi deficitní. Vláknina snižuje hladinu cholesterolu v krvi, je tudíž prevencí:

          -kardiovaskulárních onemocnění, snižuje glykemický index – prevence diabetu,

          -prodlužuje pocit nasycení – vhodné při redukční dietě,

          -příznivě ovlivňuje střevní mikroflóru a tím posiluje imunitní systém,

          -urychluje průchod živin zažívacím traktem, takže má kladný vliv při zácpě,

   -zvyšuje absorpci minerálních látek – vápníku, hořčíku, železa, zinku, takže je prevencí osteoporózy                       

         -v tlustém střevě je štěpena na mastné kyseliny s krátkým řetězcem, takže je prevencí rakoviny tlustého střeva, tvorbou mastných kyselin dochází ke snížení pH v tlustém střevě, což přispívá ke snížení tvorby a rozpustnosti karcinogenních solí.

                                             draslík
- vylučuje se ve zvýšené míře při stresu a musí být nahrazován
- stimuluje střevní svalovinu, pomáhá při ochablosti střev
- brání svalovým křečím, posiluje srdeční sval, stabilizuje krevní tlak, odvodňuje

                                             vápník
- extrémní nedostatek vede ke křečím (tetanie)
- zpevňuje kosti a zuby

                                              železo
- zlepšuje zásobování buněk kyslíkem a tím zvyšuje výkonnost
- jeho nedostatek může vést k chronické polyartritidě
- snižuje četnost infekčního onemocnění
- snižuje četnost předčasných porodů

                                             hořčík
- je antidepresivní
- nedostatek může vést k ochablosti střev
- nedostatek často působí křeče lýtek a poruchy prokrvení
- podporuje prokrvování srdce, prevence arteriosklerózy
- může vést ke zmírnění menstruačních bolestí

  • Vitamíny
    Obsažené množství mikronutrientů se liší podle technologie zpracování a použité odrůdy. Obecně však platí, že sója obsahuje mikronutrienty ve významném množství.

Aby hladina cholesterolu klesla významněji, je dle vědeckých studií třeba denně konzumovat 25 g sojových proteinů – snížení hypercholesterolémie.

 

 
Proč soju?
 
ZÍSKANÉ CERTIFIKÁTY
 

 
 
KALMA K.S.
Ostravská 256, 739 25 Sviadnov
Zavolejte pro informace:
+420 558 436 181
Napište nám!
kalma@kalma.cz
 
 
proč právě my? Pozitivní vliv na organismus Potraviny pro bezlepkáře Potraviny pro diabetiky Posilování imunity Snižování krevního tlaku
sledujte nás




KALMA.cz     |     2014     |     Developed by NET sign studio