Česká rodinná firma s více než třicetiletou tradicí

Zdravé slazení

CUKR, je bílým zlatem nebo bílým jedem?

Nezáleží na tom, jaký má název, zda je to běžný, třtinový či konzumní cukr, nebo fruktózový kukuřičný sirup. Nadměrná konzumace této látky ve všech jeho podobách má za následek nekonečnou řadu onemocnění.
Víte, že naši předkové konzumovali méně cukru za život, než my sníme za jediný rok? Jsou národy, které i nyní konzumují méně než 1 kg cukru / rok. My jsme na počátku minulého století konzumovali 2,5 kg cukru / rok. Nyní konzumujeme až 35 kg / rok. Nadměrná konzumace cukru zabila ve 20 století více lidí než obě světové války a cigarety dohromady.

Jaké nemoci souvisí s nadměrnou konzumací?
Především to je kazivost zubů, diabetes 2. typu, obezita, kardiovaskulární onemocnění (infarkt, mrtvice), Alzheimerova choroba, ledvinové kameny, vysoký krevní tlak, diabetická retinopatie (postižení sítnice vedoucí k slepotě), neuropatie (postižení nervů), předčasné stárnutí kůže, ztučnění jater, dna, oslabená imunita, oxidační stres a další.

Jaké je doporučené denní množství cukru (DDD)?
Cukr nám dodává pouze prázdné kalorie. Každý gram nám dodá 4 kcal, aniž by nám dodal jakoukoliv živinu (minerál nebo vitamín). Kdybychom cukr vůbec nekonzumovali, nic by se nestalo, protože glukózu, která je primární palivo pro mozek a červené krvinky umí tělo získat z jiných zdrojů, ať již vlastních (glykogen) nebo z tuků či bílkovin.
Doporučené tolerované množství je pro muže 30 g / den a pro ženy 25 g / den. U aktivních a těžce fyzicky pracujících lidí je toto množství možné přiměřeně navýšit.

Doporučení
Malé množství cukru neohrozí Vaše zdraví (mimo kazivosti zubů). Množství konzumovaného cukru, je však obtížné uhlídat, protože cukr je ve všem (hořčice, majonéza, kečup, polévka), i tam, kde byste jej nečekali. Proto se snažte omezit vysoce zpracované potraviny a nahraďte je potraviny s označením Racio Food, které mají snížený obsah cukru nebo neobsahují cukr vůbec. Cukr a sirupy nahraďte produkty CUKREX nebo Fit slazení.
Pokud zatoužíte po sladkém, tak nejlépe ráno, kdy Vaše tělo nejlépe toleruje glukózu, nebo těsně před fyzickou aktivitou (max. 20 min. předem). Nikdy nekonzumujte sladké po jídle nebo večer, kdy se Vám uloží do Vašich tukových zásob.
NEZAPOMÍNEJTE, ŽE CUKR VEDE KE VŠEM VÝŠE UVEDENÝM ONEMOCNĚNÍM.

CO JE TO CUKREX?

Sladidlo nové generace. Moderní, zdravá alternativa slazení.

Snížení spotřeby cukru je životně důležité.
Jak uspokojit touhu po sladkém? Díky CUKREX můžete mít např. svůj sladký dort a zároveň si zachovat zdravé srdce.

Erythritol
I když název může znít trochu vědecky, erythritol je ve skutečnosti přírodní sladidlo, které je dobře rozpoznatelné Vaším tělem. Nejenže se vyrábí v těle savců, malé množství se také nachází v širok škále potravin (jako jsou hrušky, hroznové víno, houby, víno a další).
Erythritol má silnou antioxidační aktivitu a tudíž nás chrání před oxidačním stresem. Na rozdíl od cukru, který tvoří velké množství volných kyslíkových radikálů, erythritol chrání buňky před poškozením volnými kyslíkovými radikály.

Xylitol
Je to přírodní sladidlo, které se nachází v malém množství v mnoha druzích ovoce a zeleniny. Xylitol se vyrábí z kůry bříz.
* předchází tvorbě zubního kazu. Hlavní rizikový faktor kazivosti zubů jsou orální bakterie. Tyto bakterie vytváří zubní plak a jejich přemnožení vede k zánětlivým onemocněním dásní a kazivosti zubů. Orální bakterie se živí glukózou z potravin. Nahrazením glukózy xylitolem se sníží dostupnost paliva pro škodlivé bakterie. Po absorbci Xylitolu již bakterie nemohou přijmout glukózu a tím nemohou škodit.
* snižuje zánět , který je příčinou mnoha chronickým onemocnění.

Sukralóza
Sukralóza je sladidlo, které se vyrábí z cukru. Má 500 násobek sladivosti cukru, proto se používá pouze ve stopovém množství. V těle se nemetabolizuje a rychle se z těla vylučuje. Nemá žádný vliv na hladinu glukózy v krvi a má nulovou kalorickou hodnotu. Nezpůsobuje kazivost zubů.